Olde Olthof (1972) wordt naast ceo ook mede-eigenaar bij Alpha.One, een bedrijf dat met neurologische data en machine learning inzichten in drijfveren biedt.
Olde Olthof: ‘Veel keuzes worden onbewust gemaakt en praten we naderhand recht. Toch is er die oprechte overtuiging bij mensen dat ze zelf heel bewust alle keuzes maken. De waarheid is vaak anders. Dat maakt veel marketingonderzoeken en campagnes beperkt bruikbaar. Soms zelfs volstrekt waardeloos. Als data gedreven online man die pas later de marketing in is gerold heeft die beperkte meetbaarheid en de zelfgenoegzame prijzenfocus mij altijd gestoord.
‘Tijdens een TedX bijeenkomst stuitte ik op de neurowetenschappelijke aanpak van Alpha.One-oprichter dr. Roeland Dietvorst. Hij werkt nauw samen met de Erasmus Universiteit en liet met onderzoek zien dat door sprongen in de wetenschap veel van deze onbewuste drivers tegenwoordig goed meetbaar zijn. Als je die data vervolgens met machine learning gaat analyseren is dat niet alleen fascinerend maar ook relevant en toepasbaar.’
Hij werkte voor KPN bij Getronics (2001-2008).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!