Overslaan en naar de inhoud gaan

The Ephemeralnet: van eeuwig naar even

Het internet van de toekomst, 'The Ephemeralnet', rekent af met het eeuwig opslaan van data. Marketeers moeten daar nu op anticiperen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Ephemeralnet breekt een lans voor tijdelijkheid en intimiteit, met de populaire in de snel oprukkende voorhoede. 

related partner content for mobile comes here

Het woord ephemeral - afkomstig van het Griekse ephemeros dat letterlijk 1 dag durend betekent - wordt gebruikt om het vluchtige of het vergankelijke aan te duiden. The Ephemeralnet, volgens trendwatchers het langverwachte 3.0, verwijst dan ook naar de ontwikkeling van een internet waarbij het opslaan van data niet meer vanzelfsprekend is. 

Waar web 2.0 staat voor internet als een open platform waarop iedereen informatie vrij kan delen, zal web 3.0 onstaan uit een groeiende behoefte aan privacy. In een wereld waar alles vind- en traceerbaar blijft, willen vooral jonge gebruikers ook ruimte voor intiem contact en spontaniteit. 

Sommige sceptici zetten The Ephemeralnet weg als hype, maar het is goed denkbaar dat deze trend het internet en hoe we er naar kijken drastische zal veranderen. En dat het opslaan van data straks niet langer een default setting is, maar een bewuste keuze. 

Marketeers en adverteerders doen er verstandig aan het sentiment dat aan de beweging ten grondslag ligt, te herkennen en de doelgroep tegemoet te komen. 

Dit is een samenvatting van een artikel dat

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in