Eneco heeft in samenwerking met reclamebureau Dawn een campagne ontwikkeld voor Toon, de slimme thermostaat die is uitgedacht door het energiebedrijf. De gedachte achter de keuze voor Buurman en Buurman, is dat als zelfs de meest onhandige klunzen Toon kunnen bedienen, begrijpen en gebruiken, dan kunnen alle Nederlanders dat.
De campagne is door Dawn in eigen huis geproduceerd in samenwerking met Patmat, de Tsjechische makers van de bekende tv-serie. Het is voor het eerst dat Buurman en Buurman op deze manier worden ingezet.
Er is gebruik gemaakt van de originele Buurman en Buurman poppen, set en voiceovers van Kees Prins en Siem van Leeuwen.
Marcom manager Jolanda Ravenek: ‘Met deze campagne willen we een verdere boost geven aan de bekendheid en relevantie van Toon en daarmee het succes van Toon verder vergroten. Toon is op dit moment marktleider in Europa met ruim 300.000 verkochte slimme thermostaten.’
De campagne is vanaf deze week live op TV, online, social en in de bioscoop.
Credits
Concept : Dawn
Opdrachtgever : Jolanda Ravenek, Nicole van den Adel
Productiemaatschappij : Dawn i.s.m. Patmat
Regie : Marek Beneš en Mascha Halberstadt
Animatie : Jan Svracka
Hoofdrollen: Buurman en Buurman
Voice-Overs : Kees Prins en Siem van Leeuwen
Post Production : The Ambassadors
Geluid : Soundcircus, Feike de Wit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!