Emirates opende het Instagram account in november 2013 en behaalde in minder dan drie jaar tijd meer dan 5,8 miljoen likes en reacties op hun content. De luchtvaartmaatschappij gebruikt het kanaal om beeldende verhalen te vertellen die de merkwaarden ondersteunen. Centraal daarin staat 'mensen verbinden met waar ze van houden'.
Dit resulteerde de afgelopen jaren in creatieve acties zoals de ‘Emirates Cabin Crew Instagrammers’ campagne, waarbij zes leden van het cabinepersoneel van Emirates het Instagramprofiel van de luchtvaartmaatschappij overnamen om hun leven, reizen en ervaringen te laten zie. Dit leverde meer dan 1 miljoen likes en reacties op in minder dan twee maanden tijd.
'Instagram is een geweldig platform om inspirerende content te delen over onze mensen, interessante aspecten van de luchtvaartwereld, de mooiste plekken en leukste activiteiten om te doen tijdens het reizen', zegt Boutros Boutros, Emirates’ Divisional Senior Vice President, Corporate Communications, Marketing & Brand.
Emirates is sowieso erg actief op sociale media. Zo is het de eerste luchtvaartmaatschappij met een half miljoen volgers op LinkedIn. Dit positioneert de maatschappij als het meest gevolgde reismerk en het meest gevolgde merk in het Midden Oosten. Op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Instagram gecombineerd, heeft Emirates naar eigen zeggen 11 miljoen gebruikers,
Instagram winactie
Om hun 1 miljoen Instagram volgers te bedanken houdt Emirates deze maand een wereldwijde Instagram competitie met kans op het winnen van vliegtickets en goodiebags. Deelnemers kunnen een foto met Emirates uploaden en moeten daarbij de hashtag #ILoveEmirates gebruiken en @emirates noemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!