De week voorafgaande aan de uitreiking van de officiële Spin Awards, konden de bezoekers van Adformatie.nl hun voorkeur aangeven door een stem uit te brengen op de genomineerden.Van die mogelijkheid is massaal gebruik gemaakt.
In totaal werd er bijna veertienhonderd keer gestemd, verdeeld over veertien categoriën. De meeste stemmen werden uitgebracht in de categorien 'mobile' (427), 'digital service idea' (385) en 'website' (122).
Na het tellen van de stemmen kunnen we bekend maken dat N=5 met straatlengte voorsprong het bureauklassement aanvoert. Het bureau komt als winnaar uit de bus in liefst vijf categoriën, waarvan twee keer met de case Helping Heart (in samenwerking met Mediamonks) voor ABN Amro. Daarnaast scoort N=5 met 'The Good life Agency' (Sire), Hans gaat vloggen' (Telfort), 'Perron van de LIefde' (NS).
In het adverteerdersklassement gaat ABN Amro riant aan de leiding. De bank scoort punten met de cases 'Helping Heart' en 'Bekijk live de finale door de ogen van de ballenkinderen', maar maakt vooral indruk met de in eigen huis ontwikkelde Tikkie-case waarmee het met overmacht de winst grijpt in de sterk competitieve categorie mobile (80% van de 427 (!) stemmen).
Als meest geliefde 'digital celebrity' komt Tim Hofman uit de bus.
De winnaars
Categorie: Website
(7 nominaties, 61% van de stemmen)
Netflix of e-learning in hospitality
KIant: Lobster Ink
Bureau: Brain Agence
Categorie: E-commerce
(3 nominaties, 66% van de stemmen)
Online huizen kopen
Klant: BDP
Bureau: TamTam
Digital Campaign
(2 nominaties, 71% van de stemmen)
DoritosVR Battle
Klant: Doritos/Pepsico
Bureau: Fitzroy, Capitola
Social Media
(4 nominaties, 73% van de stemmen)
The Good life Agency
Klant: Sire
Bureau: N=5
Mobile
(9 nominaties, 80% van de stemmen)
Tikkie
Klant: ABN Amro
Bureau: ABN Amro
Game
(3 nominaties, 58% van de stemmen)
Multi Mobile Adventure
Klant: Tele2
Bureau: Code D'Azur
Next TV & Film
(4 nominaties, 62% van de stemmen)
Bekijk live de finanle door de ogen van de ballenkinderen
Klant: ABN Amro
Bureau: Brandbase
Digital Services Idea
(7 nominaties, 62% van de stemmen)
Roadguard
Klant: Centraal Beheer
Bureau: Freshheads, DDB Tribal + Mindshare
Design
(4 nominaties, 49% van de stemmen)
iFly
Klant: KLM
Bureau: Born05
User Experience
(3 nominaties, 71% van de stemmen)
Helping Heart
Klant: ABN Amro
Bureau: N=5, Mediamonks
Content
(5 nominaties, 62% van de stemmen)
Hans gaat vloggen
Klant: Telfort
Bureau: N=5
Media
(4 nominaties, 41% van de stemmen)
Perron van de liefde
Klant: NS
Bureau: N=5
Innovation
(6 nominaties, 51% van de stemmen)
Helping Heart
Klant: ABN Amro
Bureau: N=5, Mediamonks
Digital celebrity
(4 nominaties, 51% van de stemmen)
Tim Hofman