Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

Mobile advertising is de sterkste groeier met 51%.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit betekent dat eenderde van alle display advertising bestedingen nu gaat naar mobile advertising. Deze groei gaat ten koste van desktop advertisting dat relatief is gedaald.

related partner content for mobile comes here

Ook online video advertising groeit sterk met een toename van 28% . Hierbij valt op dat een groot deel van de online video op mobiele apparaten wordt bekeken, terwijl video ook steeds meer via programatic trading platforms verhandeld.

Deze vorm van geautomatiseerd verhandelen via computeralgoritmes zette z&;n opmars in 2015 onverminderd voort (+30%). 

De cijfers zijn afkomstig uit de Onlnie Ad Spend Studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Het onderzoek laat zien dat online binnen de mediamix steeds sneller marktaandeel wint.

Search advertising laat een groei zien met 10,5%, op de voet gevolgd door classified advertising zoals vergelijkingssites en rubrieksadvertenties (9,1%). Display advertising groeit als categorie het minst snel, met een stijging van 5,7%.

De Online Ad Spend Study 2015 is vanaf vandaag te downloaden op .    

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in