Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 10 mobiele campagnes werkten wél!

Scrabble, Domino's en Unilever weten hoe het moet, mobiel adverteren. Mark Fidelman (Forbes) gaf tien voorbeelden op #MoCoAm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Scrabble: Scrabble bood Franse Scrabblers gratis wifi aan. Des te meer punten een speler verdiende, des te langer hij of zij gebruik kon maken van de gratis wifi. 

Resultaten: Scrabble bood 110 duizend minuten gratis wifi aan, er werden 6000 woorden gescrabbled en de app werd heel veel gedownload.

2. Ford: Geïnteresseerden konden een sms sturen naar Ford voor meer informatie. Sms&;ers kregen vervolgens een bericht terug met informatie en de vraag wat hun favoriete model was. Een paar dagen later kregen ze een bericht of ze met een dealer wilde praten over de auto.

Resultaten: 15,4% conversie.

3. Calvin Klein: Influencers postten massaal hun selfies in Calvin Klein-lingerie op Instagram onder de hashtag .

Resultaten: 6 miljoen engagements, 200 miljoen fans bereikt, 40.000 views voor Miranda Kerr, de influencer die de campagne aftrapte. 

4. Starbucks: Bezoekers van starbucks konden via hun mobiel betalen vóór hun bezoek. Op het moment dat ze hun koffie kwamen halen, hadden ze al betaald door met hun telefoon te schudden (shake to pay). 

Resultaten: 7 miljoen mensen gebruiken de app, 22% hogere inkomsten.

5. Uniqlo:  Kledingmerk Uniqlo gaf consumenten die incheckten een coupon van 100 yen en maakte van het inchecken een soort evenement (zie video). 

Resultaten: 10 miljard yen in sales, 202 duizend check ins, 10.000 nieuwe Facebook-likes, record aan winkelbezoekers.

6. Domino&;s: Een app hielp gebruikers een pizza samen te stellen in de vorm van een spel. Aan het eind van het spel kon de gebruiker de pizza in de restaurants in Amerika bestellen.

Resultaten: 53% van de digitale sales kwam via de app, drie keer zoveel mobiele conversie, 63% groei in sales.

7. Unilever: Unilever creëerde zijn eigen radiostation en advertentienetwerk in India. Wanneer inwoners een bepaald nummer belden, kregen ze een telefoontje terug met 15 minuten nieuws, muziek, series en één minuut commercials van Unilever.

Resultaten: 8 miljoen unieke luisteraars en 70 miljoen advertenties. 

8. Orange: Britse bioscopen hadden op woensdag te weinig bezoekers. Telecombedrijf Orange adverteerde daarom tien jaar lang met de actie &;twee voor de prijs van één op woensdag&;, uitsluitend voor eigen klanten. 

Resultaten:14% van de wekelijkse sales op woensdag. Woensdag ging van de slechtste dag naar de beste dag. De actie is (onlangs) beëindigd, omdat Orange meer mogelijkheden zag bij streamingsites als Netflix en nu samenwerkt met Meerkat. 

9. Redbox: 10 dagen lang deals. Degene die een sms stuurt wint een korting van $ 1,50 tot $ 10.

Resultaten: Er werden 1,5 miljoen sms’jes verstuurd en Redbox kreeg 400.000 nieuwe klanten.

10. National Liquidators: $5 tot $25 korting als consumenten zich inschrijven voor de mobiele campagne. 

Resultaten: 50 duizend nieuwe emailcontacten, nieuwsbriefleden spendeerden 80% meer, omdat het bedrijf constant met ze communiceert met bijvoorbeeld kortingen en acties. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in