Overslaan en naar de inhoud gaan

De Speld rekent in eerste commercial af met biermarketing

De Amsterdamse bierbrouwerij Oedipus en De Speld lanceren vandaag hun commercial voor Oedipus Mannenliefde.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In deze biercommercial rekenen zij af met het ouderwetse hokjesdenken binnen de biermarketing. 

Van voetbal kijken met vrienden tot de onvermijdelijke barbecue, van de ambachtelijke zakken graan tot de gezellige buurtkroeg: in hun reclames tappen alle grote biermerken uit hetzelfde biervaatje. Bovendien richten zij zich vrijwel alleen op mannen en dat is niet meer van deze tijd.

related partner content for mobile comes here

In deze nieuwe commercial van Oedipus en De Speld komen alle bierclichés in sneltreinvaart nog eens voorbij. Het is een ongemakkelijk feest van herkenning. Want waarom werpen al die biermerken zich op een en dezelfde doelgroep? Met de commercial drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden.

Het is een commercial die aan het denken zet en tegelijk dorstig maakt. Mannenliefde is een lekker biertje, voor iedereen. Of je nou man of vrouw bent en of je nou van voetbal houdt of van jeu de boules.
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in