De meest recente cijfers van NOM geven een bekend beeld: veel papieren oplages dalen, van een aantal tijdschriften blijft het aantal exemplaren groeien. Opvallend is dat Linda. (Mood for Magazines) voor het eerst licht in oplage is gedaald, na jarenlange stijgingen.
Verder valt op dat bij de opiniebladen drie titels stijgen. Mijn Geheim (Audax) heeft de oplage meer dan verdubbeld.
De stijgers
Dit zijn de tijdschrifttitels die de totaal betaalde gerichte oplage zagen stijgen in vergelijking met het tweede kwartaal 2015 tot en met het eerste kwartaal 2016 (tussen haakjes) (De lijst is per categorie en in alfabetische volgorde).
Culinaire bladen
Foodies (F&L Automotive Publications) 19.270 (was 18.896)
Gezinsbladen
Plus Magazine (Senior Publications Nederland) 241.479 (was 240.586)
Jongerenbladen
Donald Duck Extra (Sanoma) 56.762 (was 55.438)
Mind- & bodybladen
Gezond NU (Mix Media) 46.961 (43.564)
Opiniebladen
De Groene 20.239 (19.426)
HP/De Tijd (Audax Publishing) 24.415 (24.191)
Maarten! (Veen Media) 15.355 (15.345)
Populair Wetenschappelijk
Historia (Vipmedia) 32.613 (30.630)
Quest Psychologie (G+J) 36.006 (35.709)
Zo Zit Dat (Sanoma) 25.207 (24.915)
RTV bladen
MAX Magazine (Max Media) 110.542 (was 91.151)
Special Interestbladen Algemeen
Roots (New Skool Media) 18.287 (18.245)
Vrouwenbladen
JAN (G+J Media) 67.555 (66.520)
Mijn Geheim 65.980 (30.445)
Vogue (G+J Media) 64.655 (64.220)
Vrouw (TMG) 76.306 (70.277)
Women’s Health (Hearst Netherlands) 44.088 (41.184)
Het nieuwe &C begint met een oplage van 90.309 exemplaren
Woon- Tuin-, DHZ bladen
Residence (Pelican Media) 22.760 (20.278)
Vtwonen (Sanoma) 116.973 (112.949)
Digitale tijdschriftcijfers zijn niet voor handen. NOM heeft wel bereikscijfers.
De cijfers van de dagbladen staan hier.