Van Thillo vindt dat Nederlandse mediapartijen meer zouden moeten samenwerken in big data en met een gezamenlijk trading platform. 'Partijen als Sanoma en TMG hebben angst voor de mededingingswaakhond. Maar samen kunnen we een derde blok gaan vormen naast Google en Facebook. We kunnen 80 procent van de advertentiemarkt pakken.'
Hij roept mediabureaus op andere mediapartijen te overtuigen van het nut van samenwerking.
In België lukt die samenwerking wel, zegt Van Thillo. Hij spreekt van een 'light login' (een opt-in mogelijkheid) die consumenten maar een keer hoeven te gebruiken om allerlei online media tot zich te kunnen nemen.
Van Thillo zegt verder dat John de Mol geen angst heeft voor de concurrentiewaakhond. 'Hij koopt eerst gewoon alle radiozenders, behalve de onze, en kijkt daarna wel wat er wel en niet kan.'
Verder hamert Van Thillo op kwaliteit van content. 'In de wereld van het information fatigue syndroom optreedt, gaat het om quality time. Die kwaliteit is altijd een gevolg van het creatieve proces.