Overslaan en naar de inhoud gaan

Christian van Thillo: 'Andere Nederlandse mediapartijen overtuigen van samenwerking'

Op de Summit in Manchester geeft de topman van de Persgroep zijn visie op media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van Thillo vindt dat Nederlandse mediapartijen meer zouden moeten samenwerken in big data en met een gezamenlijk trading platform. &;Partijen als Sanoma en TMG hebben angst voor de mededingingswaakhond. Maar samen kunnen we een derde blok gaan vormen naast Google en Facebook. We kunnen 80 procent van de advertentiemarkt pakken.&

related partner content for mobile comes here

Hij roept mediabureaus op andere mediapartijen te overtuigen van het nut van samenwerking.

In België lukt die samenwerking wel, zegt Van Thillo. Hij spreekt van een &;light login&; (een opt-in mogelijkheid) die consumenten maar een keer hoeven te gebruiken om allerlei online media tot zich te kunnen nemen.

Van Thillo zegt verder dat John de Mol geen angst heeft voor de concurrentiewaakhond. &;Hij koopt eerst gewoon alle radiozenders, behalve de onze, en kijkt daarna wel wat er wel en niet kan.&;

Verder hamert Van Thillo op kwaliteit van content. &;In de wereld van het information fatigue syndroom optreedt, gaat het om quality time. Die kwaliteit is altijd een gevolg van het creatieve proces.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in