Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions benoemt Burger King tot Creatieve Marketeer van 2017

'We proberen ons op allerlei manieren te onderscheiden: van de manier waarop burgers grillen op open vuur tot de advertentiecampagnes die…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Cannes Lions International Festival of Creativity roept fastfoodketen Burger King uit tot Creatieve Marketeer van 2017. Volgens de jury verdient Burger King deze prijs, omdat het merk ‘creativiteit omarmt en aanmoedigt in alle mercommunicatie’. Verder zijn de juryleden enthousiast over de ‘inspirerende wereldwijde marketing rondom de producten’.

related partner content for mobile comes here

Gedurfd en innovatief

Philip Thomas, directeur van Cannes Lions: ‘Burger King is een merk dat een reputatie heeft opgebouwd met gedurfde en innovatieve marketingcampagnes. Het merk zoekt continu de grenzen op om creatief te kunnen uitblinken.’

Marketingdirecteuren Axel Schwan en Fernando Machado nemen de prijs in ontvangst tijdens de 64ste editie van het festival, dat van 17 tot en met 24 juni plaatsvindt. Schwan: ‘Creativiteit is cruciaal om ons te onderscheiden van de rest. We proberen op allerlei manieren anders te zijn dan de rest: van de manier waarop burgers grillen op open vuur tot de advertentiecampagnes die we maken.’

 

Het beste van Burger King

Burger King wint al jaren prijzen in Cannes. Het bedrijf nam in totaal 76 prijzen mee naar huis, waaronder twee Grand Prix in 2016 voor de  (bureau: Y&R New Zealand). Het merk won voor het eerst een award in 1969, een zilveren Leeuw voor de ‘Skinny burger’.

Cannes Lions verzamelde ‘het beste van Burger King’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in