Campagnespot CDA met een jonge Wilders, Rutte en Buma

CDA haakt in op 'kinderachtig gedrag', VVD kiest voor 'optimisme'.

In de CDA-reclame ruzieën een jonge Geert en Mark ruzieën over wat ze later willen worden ('Pleur op' en 'Doe even normaal man'). De jonge Sybrand komt tussenbeide en zegt dat hij later premier wil worden.

'Als je premier wilt worden, moet je wel het debat aandurven', is de boodschap van het CDA. 

Joe Public heeft de verkiezingscampagne van CDA .

De spot werd zondagavond uitgezonden op RTL4 en NPO1 rondom het tijdstip van het (uitgeklede) RTL Debat.

Campagnemanager Nelleke Weltevrede van CDA: 'Wij zijn deze verkiezingen met opzet vroeg uit de startblokken gekomen met een grote campagne over onze kernwaarden ('kleurplaat'). Daarbij was het de bedoeling in deze fase nog met een opvallende actie te komen. Het kinderachtige gedrag van onze concurrenten is het natuurlijke moment voor een inhaker die aansluit op onze algemene campagne. Er zat slecht een week tussen idee en livegang. Het is een gezamenlijke prestatie van Joe Public (creatie), Ride (productie), M2Media (media) en het CDA campagneteam, die qua resultaat al onze verwachtingen overtreft.'

VVD
In het reclameblok rond het RTL Debat was zondagavond ook - precies na de CDA-commercial - een tag-on van de VVD te zien met de strekking: 'Hoe los je problemen op: met een pessimist of met een optimist? Kies maar!' 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie