Campagne van de dag: Wereld Natuur Fonds Seastars

WNF heeft in samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam een originele 3D animatiefilm á la Nemo geproduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe campagne van WNF, die donderdag 24 april van start gaat, stelt het thema &;oceanen&; centraal. Het probleem dat WNF onder de aandacht wil brengen luidt officieel: &;Bijna driekwart van onze planeet bestaat uit zee. Rijk aan talloze diersoorten en tevens de belangrijkste voedselbron voor meer dan een miljard mensen. Maar door overbevissing, vervuiling en klimaatverandering staat het leven in zee onder zware druk. Als dit zo doorgaat, zijn onze oceanen in 2048 leeg.&;

In samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam produceerde WNF een originele 3D animatiefilm van bijna twee minuten lang (full credits, zie onderaan dit bericht). De commercial doet in de verte denken aan zee-animatiefilms als Nemo en . In de film is het te zien hoe het leefgebied van een groep zeedieren wordt geplunderd en vernietigd door de vele grootschalige bedreigingen. Een leger van zeesterren staat vervolgens op en besluit terug te vechten. WNF: &;Dat werkt en met dank aan de inzet van WNF wordt het leefgebied hersteld en zelfs beschermd.&;

Aan het einde van de film wordt de kijker opgeroepen om ook &;een ster voor de zee&; te worden en mee te helpen via het speciaal in het leven geroepen .

De film
Na het ontwikkelen van het filmscript door Ogilvy & Mather, is ervoor gekozen om de animatie te laten produceren door . Dat is een internationale studio, die sinds kort ook gevestigd is in Amsterdam. O&M: &;Zij hebben de afgelopen maanden een film geproduceerd, onder begeleiding van de Franse directors Pierre & Bertrand, die mede door de details, stijl en lengte, uniek is in Nederland.&; Het lied in de animatiefilm (&;World Of Blue&;) is geschreven door Ogilvy & Mather en is ingezongen door Wyke van Weelden. De volledige versie van het nummer ‘World Of Blue’ is digitaal verkrijgbaar via. De opbrengsten komen geheel ten goede aan het Wereld Natuur Fonds.

Losing Nemo
Het idee om met een animatiefilm aandacht te vragen voor bedreiging van de oceanen is niet nieuw. In 2013 werd door een internationaal creatief van 32 vrijwilligers (in hun vrije tijd) een animatiefilm gemaakt. Die film verwijst in de titel, Losing Nemo, naar de vrolijke animatiefilm Nemo (Pixar). Het vrijwilligersproject was voor de organisatie .

Credits
Klant: Wereld Natuur Fonds, Ellen Hendrix en Joost Hogenboom
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk, Rob Voortman, Bas Derks
Strategie: Heleen Hidskens
Account: Esther de Kok
Digital Producer: Jolly Banerjee
Animatiebureau: Not To Scale Amsterdam, directors: Pierre + Bertrand
Orkest: Guido’s Orchestra
Zang: Wyke van Weelden

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie