Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: KPN kiest voor feelgood

De eerste campagne die N=5 voor KPN maakt staat in het teken van een positief post-crisis geluid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de introductie van 4G voor heel Nederland wordt dit merkthema geïntroduceerd met een grootscheepse campagne.

en N=5: &;KPN is de eerste provider die met 4G heel Nederland beslaat. In de campagne laat KPN zien hoe zij met 4G heel Nederland met elkaar verbindt. De campagne maakt duidelijk dat je pas echt vrij voelt, als je verbonden bent met de wereld om je heen. En dat maakt KPN mogelijk. Voor iedereen. In heel Nederland. Er is gekozen voor feelgood. Voor een post-crisis geluid. Een positieve toon waarmee KPN de rol pakt die haar betaamt; die van marktleider.&;

 

Muziek
De lyrics van de in de commercial gebruikte muziek (, bekend geworden door uitvoeringen van onder anderen Nina Simone, Michael Bublé en The Pussycat Dolls), komt ook terug in de (vier) buitenreclame-uitingen die N=5 ontwikkelde.

;s a new dawn.jpg

#039;s a new dawn.jpg?itok=9DSHm0n7" width="646" height="956" />

Pitch
In 2012 schreef KPN ook een pitch uit en besloot toen om bij TBWA/Neboko te blijven. Aline van Keulen, manager marketingcommunicatie KPN, destijds bij het uitschrijven van die pitch dat KPN was naar ‘een nieuw winnend communicatieconcept waarmee we onze diverse doelgroepen kunnen benaderen.’ KPN kreeg zowel uit de bureauhoek als van merkdeskundigen veel toen het in 2013 besloot wederom te gaan pitchen.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Yvette Belt-Beekman, Janice van den Bosch, Dave Frauenfelder
Creatie: Romke Oortwijn, Peter Hebbing & Bart Kooij
Vormgeving: Peter Hebbing & Geurt van Donkelaar (N=5) i.s.m. Dietwee
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Anouk Zink, Ralph Balk
RTV: Linda Kiphardt
Regisseur: Michael Wong
DOP: Mark Bliss
Editor: Taco Arts
Producer: Saskia Kok, Tom Raeymaekers
Postproduction: Hectic Electric
Geluid: Massive Music
Compositie: Massive Music
Animatie: Renoud Netjes
Fotografie: Thirza Schaap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in