Burger King gebruikt foto’s van brand in restaurants als marketingmiddel

Een gewaagde campagne van de burgerketen

Wist je dat Burger King recordhouder is op het gebied van afgebrande restaurants? Sinds de oprichting in 1954 zijn er meer filialen van Burger King in vlammen op gegaan dan van iedere andere fastfoodketen. Bureau David Miami gebruikte dit gegeven in een nieuwe printcampagne.

Echte rampen

In deze advertenties zie je foto’s van restaurants die in lichterlaaie staan. De foto’s zijn niet in scène gezet: zijn het foto’s van echte branden. De voorbeelden komen uit Amerika en Europa.

De boodschap? Burger King grilt zijn burgers altijd op open vuur, zonder olie of boter. Dat heeft niet alleen effect op de smaak, maar soms ook desastreuze gevolgen.

Italië, 2004

Pennsylvania, Verenigde Staten, 2015.

Oregon, Verenigde Staten, 2016.

Credits:
Bureau: David Miami
CCO, oprichter: Anselmo Ramos
Creative Director: Russell Dodson
Creative Director: Antony Kalathara
Associate Creative Director: Jason Wolske
Associate Creative Director: Danny Alvarez
Art Director: Curtis Caja
Copywriter: Ian Holmes
Design Director: Carlos Lange
Strategy Director: John Carlaw
Head of Global Production: Veronica Beach
Producer: Carlos Torres
Associate Producer: Marina Rodrigues
Managing Director, Head of Account: Paulo Fogaca
Senior Account Director: Carmen Rodriguez
Account Director: Lucila Mengide
Account Supervisor: Rafael Giorgino
Senior Business Affairs Manager: Barbara Karalis

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie