Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna de helft van de Nederlanders ordent zijn foto's nooit

Google onderzoekt het gebruik van foto's en het belang van delen, en promoot app Google Foto's.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

90 procent van de Nederlanders bewaart zijn foto&;s op verschillende plekken en bijna de helft van Nederland ordent zijn foto&;s nooit. De conclusie is, niet geheel onverwacht, dat 80 procent moeite heeft met het terugvinden van zijn foto’s. Dat blijkt uit onderzoek van Google.

related partner content for mobile comes here

Tandenborstelprincipe
Dat alles is (natuurlijk) op te lossen met een product van Google, namelijk Google Foto&;s. Geen nieuwe app, maar een app die blijkbaar wat meer aandacht kan gebruiken. Bij Google Nederland werd vorige week een presentatie gegeven over wat er mogelijk is met de app. In het kort: Google foto&;s moet het leven leuker en makkelijker maken, volgens het &;tandenborstelprincipe’, aldus Tim van de Rijdt, Marketing Manager Consumer Products. Dat principe houdt in dat Google producten maakt waarvan het hoopt dat consumenten ze (minstens) twee keer per dag gebruiken.

Creatieve assistent
De app komt voort uit Google Plus. De app is gratis en biedt onbeperkt opslagruimte. Via de app kunnen gebruikers foto&;s of albums delen met verschillende social media of chatapps. Ook zijn foto&;s en video&;s in de app te bewerken. Daarnaast biedt Google Foto&;s een creatieve assistent. Deze bewerkt zelf foto&;s in colleges, animaties of vormt panorama-beelden met geschoten foto&;s. Aan de gebruiker de keuze om deze wel of niet op te slaan. Dat alles natuurlijk om een ‘toffer plaatje te delen’. Dit gebeurt overigens ook met video&;s: De assistent plakt snippets van video&;s aan elkaar en biedt een bewerkte video, inclusief filter en muziek aan.

Gezichtsherkenning
In Amerika gebruikt de app ook gezichtsherkenning, maar vanwege de regelgeving is dat in de Europese versie (nog) niet beschikbaar. Wel zijn de foto&;s gerangschikt op categorieën want via &;machine learning&; herkent de app patronen en bepaalt hij door middel van kansberekening wat er op de foto te zien is. Categorieën kunnen bijvoorbeeld zijn: katten, skiën, treinen enzovoort. Hoe goed dat werkt, moet blijken.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in