Overslaan en naar de inhoud gaan

Bier op? Zet een 'Refilltje' op je glas

Brabants bureau TCC is creatief met bierviltjes
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het nieuwe bierviltje van Jupiler zélf het slimme idee. Het &;Refilltje&; is een bierviltje met een gleuf die precies over de rand van een bierglas past. Is je bierglas leeg, dan schuif je het Refilltje erop en de terraslopers zien meteen dat je toe bent aan een nieuw biertje.

related partner content for mobile comes here

Jupiler ontwikkelde het Refilltje samen met reclamebureau (TCC). Cees Faes, directeur TCC: ‘Er wordt van alles besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland en een pint is daarbij vaak het smeermiddel. Wat ons betreft geldt: het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’

Vanaf vandaag deelt de brouwer 2 miljoen &;Refilltjes&; uit aan cafés in Nederland.

Credits:

Concept:Cas Hamers, Ervin Ramrattan

Creatie: Arthur ’t Mannetje, Peter Halma, Hans van Mook

Account: Bram Verbogt, Helga Koets

Klant: AB InBev, Bram Speltinckx, Remco de Feijter, Michel de Kruijff

Productiemaatschappij: Peek Creative Studios

PR: The Communication Company, Eva van Pelt

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in