De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het nieuwe bierviltje van Jupiler zélf het slimme idee. Het 'Refilltje' is een bierviltje met een gleuf die precies over de rand van een bierglas past. Is je bierglas leeg, dan schuif je het Refilltje erop en de terraslopers zien meteen dat je toe bent aan een nieuw biertje.
Jupiler ontwikkelde het Refilltje samen met reclamebureau The Communication Company (TCC). Cees Faes, directeur TCC: ‘Er wordt van alles besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland en een pint is daarbij vaak het smeermiddel. Wat ons betreft geldt: het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’
Vanaf vandaag deelt de brouwer 2 miljoen 'Refilltjes' uit aan cafés in Nederland.
Credits:
Concept:Cas Hamers, Ervin Ramrattan
Creatie: Arthur ’t Mannetje, Peter Halma, Hans van Mook
Account: Bram Verbogt, Helga Koets
Klant: AB InBev, Bram Speltinckx, Remco de Feijter, Michel de Kruijff
Productiemaatschappij: Peek Creative Studios
PR: The Communication Company, Eva van Pelt
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!