Overslaan en naar de inhoud gaan

Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau blijven definitief bij Sanoma

Sanoma heeft de strategische heroriëntatie die een jaar geleden begon afgerond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mediabedrijf heeft besloten om de vier glossy titels Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau niet te verkopen. dat Grazia en Marie Claire vooralsnog zouden blijven, omdat de licentiehouders de uitgever aan het nog doorlopende contract houden.

Sanoma meldt vandaag dat &;de domeinstrategie die Sanoma dit jaar heeft ingezet en de steeds nauwere samenwerking met SBS hebben geleid tot het besluit om de glossy merken te behouden&;. De merken passen volgens de uitgever bij de domeinen Women’s Interest en News & Entertainment. 

Henk Scheenstra, COO Content Media: &;Het werd steeds logischer voor ons om de vier marktleidende glossy merken uit het verkoopproces te halen. Door de nieuw ingezette domeinstrategie, waar het domein Women’s Interest met thema’s als fashion en beauty een belangrijke rol speelt, kregen de vier glossy merken een duidelijke fit. Door de combinatie met andere media binnen Sanoma en SBS ontstaan steeds meer mogelijkheden om deze merken succesvol uit te bouwen.&;

Er waren volgens Scheenstra wel potentiële kopers voor de bladen. Verder zou ook meetellen dat de strategische heroriëntatie begon voordat ceo Peter de Mönnink aantrad. De Mönnink zou de vier vrouwenglossy&;s wel binnen het portfolio vinden passen.

De vier merken verhuizen naar Amsterdam om de samenwerking tussen de glossy merken en SBS &;extra kracht bij te zetten&;. Vanaf 1 januari 2015 zullen de redacties, marketing en sales in het SBS-pand gevestigd zijn.

related partner content for mobile comes here

Domeinstrategie
Sanoma zette eerder dit jaar in op een domeinstrategie. Met een geïntegreerd pakket aan media -print, digitaal, events, video en televisie - zet Sanoma in op de domeinen Women’s Interest, Kids & Teens, News & Entertainment, Automotive en Home Deco. benoemde Sanoma Louise van Nispen als Domain Director Women om alle media van Sanoma en SBS optimaal te benutten binnen het domein Women’s Interest. De glossy merken gaan hierin en binnen Entertainment een rol spelen.

Reorganisatie
Sanoma kondigde vorig jaar een grootscheepse reorganisatie aan. Alles daarover in ons dossier

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in