Out in the Open wil 'prikkelende' journalistieke formats ontwikkelen voor organisaties die ‘out in the open’ willen gaan met verhalen over onderwerpen die hun doelgroep bezighouden
en willen vertellen over hun eigen uitdagingen en dilemma’s.
Out in the Open wil voor merken gaan werken met een netwerk van journalisten en andere ‘makers’. Deze community staat onder leiding van Susanne van Nierop en Astrid Prummel.
Brand publishing
Out in the Open borduurt deels voort op de gedachte achter het journalistieke label Untold Stories, dat Prummel in
januari lanceerde binnen reclamebureau FHV BBDO, waar ze toen begon na afscheid te hebben genomen als hoofdredacteur van Adformatie. Tegelijkertijd is het de expertise die Van Nierop de afgelopen jaren ontwikkelde als freelance journalist en tekstschrijver, onder meer voor Nuon, RTL Z, Het Parool en verschillende reclamebureaus.
Veldonderzoek
Prummel: ‘Brand publishing bleek al snel een interessant nieuw domein. Er was interesse van klanten van FHV, van andere opdrachtgevers en ook van andere reclamebureaus met klanten die het verhaal achter het reclameverhaal willen vertellen. Negen maanden later ga ik samen met Susanne onafhankelijk Out In The Open.’
Van Nierop: ‘De afgelopen twee jaar heb ik “veldonderzoek” gedaan voor wat uiteindelijk Out in the Open is geworden. Ik ben ervan overtuigd dat merken beter kunnen, echt uitgevers kunnen zijn.’
Van Nierop en Prummel hebben jarenlang samengewerkt bij Adformatie. Van Nierop was tot 2014 chef online van Adfo Groep. Prummel was er tot januari van dit jaar hoofdredacteur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!