Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Alleen de mens kan mismatches als bij GeenStijl voorkomen’

[UPDATE] Een aantal Nederlandse adverteerders wil niet meer bij content van GeenStijl en Dumpert staan omdat ze die vrouwonvriendelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De discussie begon bij NRC-columniste Rosanna Hertzberger die adverteerders vroeg om niet langer te adverteren bij Dumpert (TMG), omdat het volgens haar video’s zou maken waarin meisjes in haar beleving worden weggezet als lustobjecten. 

Hak zou volgens een blog van Aart Lensink op Adformatie.nl gehoor hebben gegeven aan de oproep en hij schreef dat hij het dom vond van het groentemerk. ‘Houd je politieke mening lekker voor jezelf. Verwar de koopman niet met de dominee.’ 

Hak-woordvoerder Frank Witte had een andere lezing. Met een brede mediacampagne die zich richt op het eten van meer bonen wilde men een zo groot mogelijk publiek bereiken en daarom werd geadverteerd op websites ‘die onze doelgroepen bezoeken’, waaronder dumpert.nl.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in