Premium

Alfred nieuwe creatieve bureau SNS

De bank kondigde eind 2016 aan op zoek te gaan naar een nieuw creatief bureau.

Alfred is geselecteerd door SNS na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van SNS. Het bureau is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe merkcampagne van SNS en de vertaling hiervan voor tv, radio, outdoor, print en digitaal

Nuchterheid
Eddy Salfischberger
, managing partner van Alfred: “SNS en Alfred zijn een natuurlijke fit. We delen dezelfde nuchterheid en richten ons allebei op het grote Nederlandse publiek. Alfred is traditioneel sterk in food en fast-moving, maar is met klanten als Jumbo, Omoda en Simpel inmiddels ook vertegenwoordigd in retail en dienstverlening. Wat dat betreft is de komst van SNS een hele mooie aanvulling op het bestaande klantenportfolio. En bovendien een bewijs dat Alfred als geen ander in staat is om ook dit soort merken te populariseren met grote ideeën.'

Op dit moment werken SNS en Alfred samen aan de volgende stap in de 'Heel Normaal'-koers van de bank. De campagne begint vandaag in outdoor en online. Volgende week is de eerste tv-campagne te zien. Salfischberger zegt dat de pay-off 'Heel Normaal' blijft.

Samenwerking voor langere tijd
Woordvoerder Jascha Hagendoorn: '
Eind 2016 heeft SNS aangekondigd met een nieuw creatief bureau verder te bouwen aan het merk. We hadden behoefte aan een nieuwe, frisse blik om ons merk verder te brengen. Na een gerichte bureauoriëntatie hebben we samen met Alfred onderzocht of het door hen gepresenteerde concept haalbaar is en enthousiasme opwekt bij de doelgroep van SNS. Na de positieve resultaten onder onze doelgroep hebben we besloten om een samenwerking aan te gaan voor langere tijd.'

FHV BBDO
De samenwerking met FHV BBDO eindigde afgelopen jaar. Dat bureau ontwikkelde voor SNS de 'Heel Normaal' merkcampagne met Bennie Jolink en won daar een bronzen Effie mee.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie