Supermarktketen Albert Heijn prijst in een buitenreclamecampagne zijn bezorgservice aan. Dat wordt gedaan in de plaatstelijke taal of dialect. De bedoeling was dan ook dat Groningers in het Gronings werden toegesproken, en Friezen in het Fries.
Per abuis heeft Albert Heijn de clientèle in de binnenstad van Groningen aangesproken in het Fries. (Bron: RTV Noord) Een woordvoerster van Albert Heijn zegt dat het niet om een stunt gaat. Zij zegt tegen RTV Noord: 'Dit is echt een fout. We gaan de Friese posters zo snel mogelijk weghalen en vervangen door de goede posters'.
De Friese posters hangen door de hele stad in zowel bushokjes (abri's) als in mupi's. Ze zijn gezien op de Grote Markt, het Zuiderdiep, de Rademarkt, het Emmaplein en de Schildersbuurt. Er zou er ook één zijn gesignaleerd in Enschede.
Albert Heijn reageerde op twitter in het Gronings:
Centraal Beheer kwam snel met een inhaker op de vergissing van Albert Heijn.
Bron: RTV Noord
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!