Premium

Achtung! achter 'Porsche Uncommon'

Rijden in een Porsche heeft hetzelfde effect op de hersenen als vliegen in een gevechtsvliegtuig of oog in oog met een tijger staan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is de boodschap in een serie video’s van proefpersonen die aan een EEG-monitor warden gekoppeld. Hersengedeeltes die normaal gesproken ‘standby’ staan, worden door een rit in een Porsche geactiveerd:

De video’s maken deel uit van de nieuwe merkcampagne Porsche. Uncommon, gemaakt door Achtung!

De campagne begon tegelijk met de opening van de AutoRAI, waar bezoekers via een virtual reality 3D-headset het gevoel van rijden in een Porsche virtueel konden ervaren.

Tijdens een korte, intensieve sessie werd de bezoeker gekoppeld aan een EEG-monitor die de hersenactiviteit registreert. Na afloop van de virtuele rit kreeg de ‘proefpersoon’ een code mee. Door deze in te voeren op de website is een foto van de bezoeker en zijn hersenactiviteit terug te zien.

Credits

Porsche Uncommon

Opdrachtgever: Porsche

Verantwoordelijk bij klant: Ingrid Oudejans, Karin Hermans, Hermen Rattenman

Bureau: Achtung!

Creatief Directeur: Mervyn ten Dam

Creatie: Niklas Kristensen, Jasper Janssen, Roy van Dijk

Producers: Johan de Meijer, Elke ter Borgt

Strategie: Boris Nihom

Productie: Minivegas

Online

Creatief Directeur: Maarten Boon

Digital Producer: Clair Rivera

3D Artist: Markus Sterner

Developers: Aaron Harding, Remo Strangi, Olivier Henny, Martijn Mellema
, Jaap Kok

Video

Regie: Andrew Lang

Producer: Lauren Becker

DOP:
 Job Kraaijeveld

Editor:
 Benjamin Putland

Sound Design: Stainless Sound

Muziek: Mystic Brew

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie