Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanbod impressies op desktop neemt af

Afgelopen maand zagen we een sterke daling aan impressies op desktop, waardoor het totale aantal impressies lager ligt dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel op desktop was in augustus 63%. Dit is ruim 20% minder dan in 2014, blijkt uit de MediaScience Exchange Barometer 2015.

related partner content for mobile comes here

De daling is ten gunste van mobiel gegaan, dat met een aandeel van 23% ruim is verdrievoudigd ten opzichte van afgelopen jaar. Ook het aandeel op tablet is toegenomen tot 14% (2014 was 8%). Het totaal aantal impressies in de maand augustus is 26,4 miljard.

Vraag impressies neemt toe
Als we kijken naar de tarieven, zien we vooral op desktop een stijging (ruim 200%). Het aanbod groeit niet mee met de vraag naar impressies. Ook de vraag op mobiel neemt toe, waardoor het tarief is toegenomen. Tablet daarentegen is gezakt in het tarief ten opzichte van afgelopen jaar.

Ontwikkeling ten opzichte van juli 2015
Als we de ontwikkeling bekijken ten opzichte van afgelopen maand zijn er zo’n 2 miljard minder impressies getoond, waarbij het aandeel op desktop met 10% is gezakt. Mobiel en tablet zijn juist gestegen in aandeel ten opzichte van afgelopen maand.

Mobile hét marketingkanaal van de toekomst
Het grootste aandeel is naar mobiel gegaan met een stijging van +7%. Ook de vraag op mobiel is ten opzichte van afgelopen maand opnieuw toegenomen, waardoor het tarief een stijging laat zien. Uit de blijkt dat Nederlandse adverteerders mobile zien als hét marketingkanaal van de toekomst. De verwachting is dat de vraag op mobiel verder zal gaan toenemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in