Media ‘Visual transfer effect’ audioreclame ook aangetoond met neuromarketingonderzoek Talpa Media Het ‘visual transfer effect’ is het sterkst bij FMCG-merken, onderzocht Unravel.
Bureaus StudioM (GroupM) wint drie pitches Bolton Group Dubro, Rio Mare en Borotalco kiezen na Chilly voor de creatieve tak van GroupM.
Partnerbijdrage Megawatt ontwikkelt De Staatsloterij Gelukskraam Het overkoepelende concept ‘geef elkaar een beetje geluk’ van de Staatsloterij krijgt verdieping en verbreding door volledige…
Partnerbijdrage Hoe realiseer je gedragsverandering bij je B2B-doelgroep? Thijs van der Zande, commercieel manager van de zakelijke titels van DPG Media, deelt 7 stappen voor gedragsverandering bij je b2b-doelgroep
Merkstrategie Hoe op te vallen in een zee van pixels Het internet heeft van iedereen een creator gemaakt, hoe kan het dan toch dat merken hier lijken te veranderen in eenheidsworst?
Media ‘Visual transfer effect’ audioreclame ook aangetoond met neuromarketingonderzoek Talpa Media Het ‘visual transfer effect’ is het sterkst bij FMCG-merken, onderzocht Unravel.
Bureaus StudioM (GroupM) wint drie pitches Bolton Group Dubro, Rio Mare en Borotalco kiezen na Chilly voor de creatieve tak van GroupM.
Partnerbijdrage Megawatt ontwikkelt De Staatsloterij Gelukskraam Het overkoepelende concept ‘geef elkaar een beetje geluk’ van de Staatsloterij krijgt verdieping en verbreding door volledige…
Partnerbijdrage Hoe realiseer je gedragsverandering bij je B2B-doelgroep? Thijs van der Zande, commercieel manager van de zakelijke titels van DPG Media, deelt 7 stappen voor gedragsverandering bij je b2b-doelgroep
Merkstrategie Hoe op te vallen in een zee van pixels Het internet heeft van iedereen een creator gemaakt, hoe kan het dan toch dat merken hier lijken te veranderen in eenheidsworst?
Artificial Intelligence Aigency en Moederannecasting doorbreken de AI-beeldbias met DigiAnne Veel AI-beeldmodellen zijn getraind met verouderde en eenzijdige data. Met DigiAnne moet de digitale beeldvorming diverser worden.
Reputatie & crisis In hoeverre draagt communicatie bij aan organisatiedoelstellingen? Bereik najagen ten koste van betekenis en voorrang geven aan toon boven inhoud. Het resultaat? Communicatie die de reputatie schaadt.
Carriere Toan Ravenscroft gaat Amsterdamse vestiging MSQ Sport + Entertainment leiden Het betreft een nieuw te openen kantoor van de internationale bureaugroep MSQ.
Partnerbijdrage Bijna de helft van de Nederlanders wordt beïnvloed door kerstadvertenties Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om jouw merk bovenaan de kerstverlanglijstjes van Nederlanders te krijgen.
Partnerbijdrage Nieuw in Amsterdam: Groep Maatschappelijke Kinderopvang Mensch adviseert bij positionering en tekent voor visual identity.
Merkstrategie Van Lidl tot Bavaria: deze bedrijven gaan los met inhakers op carnaval Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Artificial Intelligence Aigency en Moederannecasting doorbreken de AI-beeldbias met DigiAnne Veel AI-beeldmodellen zijn getraind met verouderde en eenzijdige data. Met DigiAnne moet de digitale beeldvorming diverser worden.
Reputatie & crisis In hoeverre draagt communicatie bij aan organisatiedoelstellingen? Bereik najagen ten koste van betekenis en voorrang geven aan toon boven inhoud. Het resultaat? Communicatie die de reputatie schaadt.
Carriere Toan Ravenscroft gaat Amsterdamse vestiging MSQ Sport + Entertainment leiden Het betreft een nieuw te openen kantoor van de internationale bureaugroep MSQ.
Partnerbijdrage Bijna de helft van de Nederlanders wordt beïnvloed door kerstadvertenties Gebruik de laatste onderzoeksinzichten om jouw merk bovenaan de kerstverlanglijstjes van Nederlanders te krijgen.
Partnerbijdrage Nieuw in Amsterdam: Groep Maatschappelijke Kinderopvang Mensch adviseert bij positionering en tekent voor visual identity.
Merkstrategie Van Lidl tot Bavaria: deze bedrijven gaan los met inhakers op carnaval Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’ CMO Studio | Mooi dat het publiek ‘banden’, ‘APK’ en ‘onderhoud’ terugspeelt, maar het vertrouwde garagemerk heeft allang meer…
Merkstrategie Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’ CMO Studio | Snoepgigant Cloetta maakt reuzemijlspassen op duurzaamheid. Maar de rode draad blijft het creëren van geluksmomenten.
Merkstrategie Nederlandse CMO wordt steeds empathischer CMO Report | Met een wereld die in brand staat is het ook voor merken belangrijk verbinding te zoeken met de klant.
Digital transformation Bredere toepassing AI in marketing is vooral een kwestie van mensenwerk CMO Report 2024 | Job Deibel van Dept ziet bottom-up en top-down proces ontstaan dat nodig is voor AI-transformatie.
Premium Merkstrategie Arjan van der Meer (KwikFit): ‘We willen hét adres voor álles rondom het voertuig zijn’
Gedragsverandering Valentijn van Santvoort (Holie): ‘Het aanbrengen van focus heeft ons álles gebracht’
Campagnes Waarom jouw OOH-campagne (waarschijnlijk) faalt en hoe je dat kunt oplossen Creative Gym en Global Media & Entertainment bieden vijf best practices die een out-of-home campagne creatiever en effectiever maken.
Campagnes Eneco en Publicis Groupe willen met campagne ‘Eneco verlicht’ klanten aanzetten tot verduurzaming De vraag is: hoe kunnen consumenten en bedrijven hun energieverbruik verduurzamen zónder dat dit ten koste gaat van betaalbaarheid.
Merkstrategie Van marketing naar Oscar: waarom de toekomst van merken in entertainment ligt Wanneer een merk, entertainment produceert met de ambitie een Oscar te winnen, ligt de focus wél op creativiteit, storytelling en kwaliteit.
Partnerbijdrage Scooperz opent nieuw hoofdkantoor in Breda: mijlpaal in groei Een boegbeeld voor verdere groei en internationale ambities.
Campagnes ING strijdt tegen 'bankhelpdeskfraude' in nieuw campagneconcept 'We geven je financiële zelfvertrouwen een boost', aldus de bank. TBWA ontwikkelde de campagne.
Campagnes Hunkemöller mikt met succes op de 24/7-vrouw-momenten CAMPAGNEPRAAT | Hunkemöller zet een stap in de goede richting - mits breed gepositioneerd - met ‘For every woman in you’.
Craft Regisseur Victoria Warmerdam wint Oscar met korte film 'Ik ben geen robot' De prijs werd zondagavond uitgereikt in in Los Angeles.
Bureaus Fernandes kiest voor Yune als social agency De samenwerking gaat per direct van start met een herpositionering, vernieuwde pay-off en visuele stijl.
Media Podcast voor de Week: The Lazarus Heist Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Campagnes Zeeman springt in op 'vintage fashion'-trend met nieuwe campagne 'Onze eigen basics raken nooit uit de mode', aldus de discounter.
Premium Campagnes SIRE kiest Alfred voor 'luchtige toon' in volgende campagne SIRE-directeur Lucy van der Helm was donderdag te gast bij VIA-event Funny Business.
Campagnes Waarom jouw OOH-campagne (waarschijnlijk) faalt en hoe je dat kunt oplossen Creative Gym en Global Media & Entertainment bieden vijf best practices die een out-of-home campagne creatiever en effectiever maken.
Campagnes Eneco en Publicis Groupe willen met campagne ‘Eneco verlicht’ klanten aanzetten tot verduurzaming De vraag is: hoe kunnen consumenten en bedrijven hun energieverbruik verduurzamen zónder dat dit ten koste gaat van betaalbaarheid.
Merkstrategie Van marketing naar Oscar: waarom de toekomst van merken in entertainment ligt Wanneer een merk, entertainment produceert met de ambitie een Oscar te winnen, ligt de focus wél op creativiteit, storytelling en kwaliteit.
Partnerbijdrage Scooperz opent nieuw hoofdkantoor in Breda: mijlpaal in groei Een boegbeeld voor verdere groei en internationale ambities.
Campagnes ING strijdt tegen 'bankhelpdeskfraude' in nieuw campagneconcept 'We geven je financiële zelfvertrouwen een boost', aldus de bank. TBWA ontwikkelde de campagne.
Campagnes Hunkemöller mikt met succes op de 24/7-vrouw-momenten CAMPAGNEPRAAT | Hunkemöller zet een stap in de goede richting - mits breed gepositioneerd - met ‘For every woman in you’.
Craft Regisseur Victoria Warmerdam wint Oscar met korte film 'Ik ben geen robot' De prijs werd zondagavond uitgereikt in in Los Angeles.
Bureaus Fernandes kiest voor Yune als social agency De samenwerking gaat per direct van start met een herpositionering, vernieuwde pay-off en visuele stijl.
Media Podcast voor de Week: The Lazarus Heist Marvin Jacobs van Airborne tipt elke maandagochtend een nieuwe podcastserie waarmee je de week vooruit kunt.
Campagnes Zeeman springt in op 'vintage fashion'-trend met nieuwe campagne 'Onze eigen basics raken nooit uit de mode', aldus de discounter.
Premium Campagnes SIRE kiest Alfred voor 'luchtige toon' in volgende campagne SIRE-directeur Lucy van der Helm was donderdag te gast bij VIA-event Funny Business.