Steeds meer mobiele gebruikers willen betalen met telefoonrekening

De beveiliging en duur van het betalingsproces van online betalen, laten nog te wensen over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een van de alternatieven op het gebied van betalen is het gewenste bedrag van je telefoonrekening af te laten schrijven. De voornaamste reden dat mensen voor dit alternatief kiezen is het gebruiksgemak. Iedereen heeft tegenwoordig zijn mobiele telefoon bij de hand, wat het makkelijker maakt om ermee te betalen. Tot nu toe worden er vooral aankopen gedaan die weinig financiële waarde hebben. Dit komt doordat men nog geen vertrouwen heeft in de beveiliging van deze service.

Alternatief betaalsysteem
Zoals gewoonlijk loopt Engeland voor op de rest van Europa ten aanzien van adoptie van nieuwe technologieën. De sterke groei van contactloos betalen in Groot-Britannië werd begin deze maand zichtbaar toen de UK Card Association bekend maakte dat contactloos betalen met 255% was gegroeid naar £2,32 miljard sinds 2014. Hiermee wordt duidelijk dat het een steeds vaker gebruikt alternatief is voor cash (en pin) betalingen. Deze groei is ook een goed teken voor de mobile payments-markt, waarbij een consument voor alledaagse producten kan betalen door het op zijn of haar telefoonrekening te laten zetten.

Interesse in mobiel betalen
Op dit moment zou 35% van alle mobiele gebruikers dagelijkse producten met hun telefoonrekening willen betalen. Dat blijkt uit een studie afgenomen bij 1.000 personen door het mobile engagement bedrijf in de UK. De meerderheid van de ondervraagde (80%) zou tot € 15 aan dagelijkse producten bij laten schrijven op hun telefoonrekening. Uit het onderzoek bleek ook dat de groep mensen die het meeste via hun telefoonrekening zouden willen betalen tussen de 31 en 34 jaar oud zijn. Van alle transacties die via mobiel betalen zijn gedaan is liefdadigheid het meest gekochte ‘product’, maar liefst 29% van de consumenten heeft via mobiel betalen geld gedoneerd. Op de tweede plaatst van meest gekochte producten staan zowel autoparkeerkaarten en tijdschriften. 18% van de consumenten kocht deze. Daarna komt online gokken met 12% gevolgd door concert- of bioscoopkaartjes met 5%.

Beveiliging
Van alle consumenten die graag aankopen via mobiel betalen willen doen, vindt 68% het makkelijker dan het invullen van hun kaartgegevens. De beveiliging is een minder sterk punt, waardoor maar 31% van de consumenten geloofd dat mobiel betalen veiliger is dan het gebruiken van een creditkaart of bankpas. Terwijl 39% van de consumenten niet gelooft dat het een veilige manier van betalen is. Er zal dus nog het een en ander moeten gebeuren voordat het vertrouwen van de consumenten gewonnen is. 

Hoge telefoonrekening
Gebruikersgemak is een bepalende factor, 53% van de consumenten vindt dit belangrijk. 26% vindt het idee van minder rekeningen aan het einde van de maand aantrekkelijk. Aan de andere kant is voor 59% van consumenten het idee van een hoge telefoonrekening een reden om geen gebruik te maken van mobiel betalen. Ook denkt 46% van de consumenten dat ze hun financiële overzicht zullen verliezen.

Retail
De helft van de consumenten vindt hun mobiel belangrijk tijdens het winkelen. Zij gebruiken het voornamelijk voor het doen van onderzoek en het vergelijken van producten in een winkel. Op dit moment gebruikt slechts 23% van de consumenten tussen de 18-34 hun mobiel om producten te bestellen. Daarentegen denkt bijna twee derde dat ze dit jaar meer op hun mobiel zullen gaan winkelen. 

Tijd van bestellen
Vertrouwen en bekend zijn met een merk speelt een grote rol in het bepalen of consumenten wel of niet een aankoop willen doen via hun mobiel, daarnaast is het voor 29% belangrijk hoe lang het duurt voordat ze door het betalingsproces zijn en 22% vindt het belangrijk hoe gemakkelijk zij producten kunnen vinden en bekijken. Bijna de helft van de ondervraagde zegt dat ze eerder producten en services zouden kopen met hun mobiel als het maar één of twee klikken zou kosten. Retailers hebben nog steeds een kans om consumenten naar hun mobiele assortiment te begeleiden, omdat 56% het gevoel heeft dat het mobiele assortiment nog niet zo uitgebreid is als dat op de website.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie