Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom en Twitter tekenen een Mobile advertentie deal voor $ 230 miljoen

Omnicom Media Group, in Nederland vooral bekend om mediabureau OMD, heeft een 2-jarige deal gesloten met Twitter die een waarde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnicom’s automated advertentie inkoop platform Accuen zal hierbij geïntegreerd worden met Twitter’s mobiele ad exchange MoPub. Twitter nam MoPub een half jaar geleden over voor $ 350 miljoen in aandelen om een sterkere positie op te bouwen in mobile advertising.

related partner content for mobile comes here

De deal zorgt ervoor dat Accuen toegang heeft tot de mobile inventory van Twitter en moet zorgen voor een betere pricing en targeting. Daarnaast krijgt Omnicom ook het ‘eerste recht tot koop’ van nieuwe advertentie formaten en andere advertentie mogelijkheden die in de nabije toekomst worden ontwikkeld door Twitter.

Het is voor Twitter de eerste grote mobiele deal met een media inkoop bureau. Op deze manier zullen er veel van Omnicom’s klanten in de MoPub exchange mobile advertising gaan inkopen. Vorig jaar April sloot Twitter wel al een (Starcom MediaVest Group) die en waarde van $ 200 miljoen vertegenwoordigde. De verwachting is dat Twitter dit jaar ongeveer $ 1.2 miljard omzet zal generen uit advertentie inkomsten en dat dit zal groeien naar $ 2 miljard in 2015. MoPub zal dit jaar ongeveer $ 675 miljoen aan advertentiegeld genereren en de verwachting is dat dit volgend jaar rond de $ 1.2 miljard zal zijn.

Inmiddels lijkt er een trend te ontstaan in het afsluiten van zulke deals. Vorige week tekende Facebook ook al een meerjarige deal met Publicis Groupe die een waarde vertegenwoordigd van honderden miljoenen dollars en Publicis toegang geeft tot de advertentie inventory en data van Facebook en Instagram. Overigens werd een paar weken geleden een .

Wall Street Journal maakte  al eerste bekend. Twitter bevestigde de deal maar weigerde verder commentaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in