Nederlandse Soosr-app laat je reclame maken in ruil voor cadeaus

Soosr merken op sociale media delen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sociale media-marketing is het nieuwe reclame maken. Een ludiek bericht dat tig keer gedeeld en geliket wordt, kan viralgaan tegen een fractie van de prijs van een televisiespot. De nieuwe Nederlandse iPhone-app Soosr speelt daarop in. Na aanmelding kan je je verbinden aan een merk, waarvoor je vervolgens reclame kan maken voor een product op Twitter of Facebook. Met een korting of cadeau als tegenprestatie.

Je aanmelden voor Soosr kan vanaf volgende week donderdag, als de app ook opAndroid uit is gekomen en de dienst officieel start. Je kan je aanmelden en een aantal merken dat bij je past selecteren, maar dat is niet de enige manier. Ronald Schepel, die de dienst samen met Marlise Mathieu oprichtte, ziet het ook anders voor zich: “Merken kunnen fans zelf benaderen met het verzoek om Soosr te installeren, zodat klanten daarna reclame voor ze kunnen maken. Sommige merken zullen hun fans direct benaderen, maar er zijn ook merken die hun doelgroep minder goed kennen.”

Het is voor Schepel niet uitgesloten dat er reclameacties zijn waarvoor je gescreend zal worden, maar hij verwacht niet dat merken veelvuldig mensen zullen afwijzen. Iedereen die zich aanmeldt, moet in principe reclame kunnen maken. Ga op de foto met een geurtje van Yentl Oil en krijg een goodiebag toegestuurd. Of ontvang een zonnebril waar je vervolgens een selfie mee maakt – natuurlijk mét vermelding van het merk.

De gedachte achter Soosr is niet zo vreemd. Het gebeurt al tijden bij bekende Nederlanders. Samsung staat er in het bijzonder op bekend: bekende Nederlanders worden uitgenodigd op een rode loper-feestje, krijgen een telefoon mee en mogen een vergoeding tegemoet zien voor een enthousiaste tweet of Facebookpost naar alle volgers en fans. Soosr vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt het idee breder toegankelijk.

De rol van de iPhone-app bij Soosr is logisch. De applicatie verstuurt uitgenodigde gebruikers pushberichten om nieuwe reclameacties aan te kondigen. In de app zie je een dashboard met de acties en de voorwaarden om mee te doen. De inbox bevat hopelijkpersoonlijke berichten, inclusief misschien de letterlijke tekst. Uit de app-omschrijving: “Als je het bericht wilt plaatsen op je social media, kun je dit doen met één druk op de Soosr knop.
 Daarna ontvang je direct een voucher met jouw reward.”

Op dit moment krijg je na het aanmelden met je mailadres nog een melding in Soosr dat je emailadres niet geregistreerd is. Volgende week donderdag, dan moet de applicatie met veel bombarie live gaan. Het opbouwen van anticipatie is natuurlijk al de eerste stap naar reclame maken.

 

 

Dit artikel, geschreven door Bart Breij (), is met toestemming doorgeplaatst van iCulture.nl in het kader van een wederzijdse contentuitwisseling om zakelijk mobiel gebruik te promoten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie