Bert van der Veer: 'Er is een hele trits aan nationaal bekende merken, die volstrekt zonder effect zijn en desondanks deel uitmaken van ons dagelijks leven. Het zijn de zuilen, de AVRO, de TROS, de VARA en al die anderen die de linkerbovenhoek van ons beeldscherm vervuilen. Het zijn niet eens zulke zwakke merken, het is alleen onduidelijk wat ze beogen. Geen geld verdienen. Leden binden, leden werven?
Ze zijn de afzenders van al die prachtprogramma’s die dag in dag uit over ons uitgestort worden. Herkenbaarheid als poging. Maar geen must. De AVRO bijvoorbeeld is goed in kunst en cultuur, maar brengt ons ook Wie is de mol?. Max is voor de senioren, maar die zie je niet eens in Heel Holland Bakt. Van welke omroep is Penoza? Het doet er niet toe. Het zijn vooral mediabedrijven, productiehuizen. Ze maken programma’s. Of laten programma’s extern maken. En dat doen ze goed. Het zijn merken die moeiteloos gaan overleven. Het zijn alleen lege merken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!