Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensen, laat je Sanoma-hart spreken

We hebben allemaal een Sanoma-hart. Dus willen we ook de shit opruimen die gecreëerd is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma leidt aan krimperitis. Vandaag sneuvelt de halve , morgen wordt Viva een eenmanspost en overmorgen fuseert Autoweek met . What’s next? Mensen, doe eens meedenken met Sanoma.

related partner content for mobile comes here

Gelukkig is het zo dat meer dan de helft van de Nederlandse mediaprofessionals heeft gewerkt bij Sanoma (of een relatie heeft met een Sanoma-medewerker). We hebben allemaal een Sanoma-hart. Dus willen we ook de shit opruimen die gecreëerd is. Hoe het verder moet?

Lees het ná de ‘earlier on Sanoma-gate’.

Wat ging er aan vooraf?

  • Sanoma dacht dat het ongenaakbaar was, werd veel te vet en had niet door dat het een tanker op ramkoers was.
  • Sanoma stapte gewillig in bed met Talpa als een jonge Hollandsche maagd met een ervaren vakantiecasanova. Het leek even leuk te worden, maar oh oh, wat een spijt.
  • Sanoma zei: we keren terug naar drie handen vol sterke merken. De rest gaat in de verkoop.
  • De sterke merken blijken ook door de helft van het aantal mensen te kunnen worden gemaakt. Zie het Libelle-nieuws.
  • En dan nu de vraag: wat nu?

We zijn allemaal Sanoma’er
Waar gaat Sanoma in de komende vijf jaar serieus geld mee verdienen? Lees de nieuwspagina’s van Sanoma en je zou denken: aan online matching-tools, aan shopping-dingetjes. Leuk hoor. Maar klein bier. 

Sanoma investeert in van alles. Behalve in klassiek uitgeven; de optelsom van teksten, beeld en geluid in de vorm van mediamerken. Dat wás core business.

Dat lijkt een definitieve keuze. Maar zit er tussen al die online ideeën iets wat in de toekomst tot enige omvang leidt?

Tot nu toe niet.

Sanoma lijkt te dromen van een . Een online knaller. Een booking.com, maar dan anders. Een potentiële monopolist in een nog onontdekt online-segment. Maar waar moeten de Sanoma’s (binnen Sanoma Ventures of het ministerie van bladen) nu gaan zoeken? Denk eens mee.

Vandaag zijn we allemaal Sanoma’er.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in