#lekkersociaal: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het ten eerste over Twitter. En natuurlijk ook over bewegende emoji’s in Snapchat en de F8!

Komt dat zien!
Twitter lanceert het advertentieformaat First View nu ook in ons eigen koude kikkerlandje! Zoals de naam - en de plek in deze blog - al doen vermoeden, is dit een ad die mensen het eerste zien als ze Twitter openen. En dat een heel etmaal lang! Volgens een eigen is deze premium placement een garantie voor optimaal bereik onder het “massale publiek” van Twitter. Dus. 



Snac(h)at the movie
Dat Snapchat leuk is, dat wisten we al. Maar nu wordt Snapchat nog leuker! Het snappy medium lanceert namelijk een nieuwe , waarmee je emoji’s kunt laten meebewegen in een video. Het enige wat je hoeft te doen, is een emoji uitzoeken en die in je video plaatsen. Snapchat neemt de regie vervolgens over en laat de emoji meebewegen. Zo kun je je kat een emoji als hoofd geven en een vliegtuig op papier écht laten vliegen! Wowzers! Ready voor take-off? Met een Android is dit al mogelijk! 



W8 FF... en de F8 dan?!
Iedereen die geïnteresseerd is in grotere social media ontwikkelingen dan kattenfilmpjes 2.0 zat er vast al met smart op te wachten: het van de . Hét jaarlijkse event voor ontwikkelaars en hobbyisten. Here we go. 

1, 2, 3... Action!
De eerste grote ontwikkeling is dat Facebook een API beschikbaar maakt waarmee ontwikkelaars de live video stream functionaliteit rechtstreeks in een eigen video-app kunnen inbouwen. Zo kun je vanuit een externe app filmpjes streamen. Vanuit een DJI-drone bijvoorbeeld. O yeah, dit stukje techniek is weer een echte hoogvlieger! 



Messenger wordt alles wat je nog hebt
Een taxi bestellen, bloemen naar je jarige tante sturen en kaartjes voor dat ene festival reserveren. Als het aan Zuckerberg ligt, heb je daar binnenkort geen verschillende apps meer voor nodig: "Niemand wil een app installeren voor elk bedrijf of elke dienst waar hij contact mee wil". Facebook laat bedrijven nu zelf chatbots bouwen in Messenger, waarmee direct gecommuniceerd kan worden met klanten. Messenger wordt daarmee dé centrale plek voor bedrijven om contact te hebben met hun klanten. Althans, dat is het masterplan van Markieboy. 



Eindbaas M heeft natuurlijk ook alvast een idee bedacht om de klanten in contact te brengen met de bots. Althans, bedacht... Wij vermoeden dat hij iets te veel met Snapchat bezig is geweest en zich daardoor vast onbewust heeft laten beïnvloeden. Met een nieuwe codering wordt het veel gemakkelijker om een gesprek in Messenger te beginnen. Net als op Snapchat – zo toevallig – krijg je een shotcode (dat gekke cirkeltje om je profielfoto) en een eigen korte link "m.me/username“ om lekker te gaan Snappen, eh… chatten. Nu kun je dit natuurlijk zelf gebruiken om vrienden te worden met je nieuwe fit mattie, maar bedrijven kunnen het ook een stuk commerciëler inzetten. Door het in een advertentie te zetten bijvoorbeeld. En met het nieuwe Messenger Greetings krijgt de klant die wel zin heeft in een praatje automatisch een welkomstberichtje. Beregezellig toch?

Facebook ziet alles
Wij delen alles op Facebook, en nu deelt Facebook ook eens iets met ons. Het ontwerp en de software voor een 360 graden VR-camera wordt namelijk gratis beschikbaar gesteld. Nou ja, gratis… je hebt wel zo’n 30.000 groene flappen nodig om alle materialen te kopen die nodig zijn. Maar dan heb je wel een schotelvormige constructie met 17 camera’s, die vele uren resoluties op kan nemen tot 8K, zonder oververhit te raken. Dat worden pas mooie kattenfilmpjes! Daar zou Snapchat nog iets van kunnen leren.. ;)

Jij bent weer helemaal op de hoogte van het laatste social media nieuws! Wij zijn vooral benieuwd naar de ontwikkelingen in Facebook Messenger. En naar hoe de kat van de buren eruit zal zien met een spookje als hoofd. Angstaanjagend leuk waarschijnlijk!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie