Opmerkelijk gegeven tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers: het aantal niet ingelogde Twittergebruikers is groter dan het aantal maandelijkse actieve gebruikers (284 miljoen) dat wel is ingelogd.
Hoewel Facebook nog bijna 9 maal groter is que inkomsten dan Twitter (en bijna 5 maal zoveel maandelijkse gebruikers heeft) is het interessant om de cijfers en de groei van de twee populairste sociale networken eens te vergelijken.
Facebook en Twitter vergeleken
De cijfers zijn van het deze week gepresenteerde kwartaal (Q3 2014). Tussen haakjes het groeipercentage ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar (Q3 2013).
Facebook Twitter
Gebruikers
Maandelijkse gebruikers 1.35 Miljard (+14%) 284 Miljoen (+23%)
Maandelijks op Mobile 83% 80%
Tijd op Mobiel 68% (32% desktop) 86% (14% desktop)
Inkomsten
Totale inkomsten $ 3.2 Miljard (+59%) $ 361 Miljoen (+114%)
Uit Advertenties $ 2.96 Miljard (+64%) $ 320 Miljoen (+109%)
Waarvan Mobiel 66% 85%
Overig inkomsten $ 246 Miljoen (+13%) $ 41 Miljoen (+176%)
ARPU $ 2,37 p/user $ 1,27 p/user
Winst / Verlies $ 806 Miljoen (+90%) -/- $ 175 Miljoen
Winst / Verlies aandeel $ 0,30 per aandeel (+76%) -/- $ 0,29 per aandeel
Overig
Werknemers 8,348 3,600
Grootste aantal volgers Shakira (105 Miljoen) Katy Perry (59 Miljoen)
Per minuut 382.000 likes 350.000 tweets
Alhoewel Facebook drie jaar langer bestaat dan Twitter, is het grootste verschil tussen beide netwerken natuurlijk dat eerstgenoemde winst maakt. Het blijkt tot op heden dat de Facebookgebruikers makkelijker te ‘monetizen’ zijn met mobiele advertenties dan de Twitter gebruikers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!