Facebook en Twitter vergeleken

Ook Twitter maakte deze week zijn derde kwartaal cijfers bekend en daaruit blijkt dat - net zoals bij Facebook- Mobiel de belangrijkste pijler is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Opmerkelijk gegeven tijdens de : het aantal niet ingelogde Twittergebruikers is groter dan het aantal maandelijkse actieve gebruikers (284 miljoen) dat wel is ingelogd. 

Hoewel Facebook nog bijna 9 maal groter is que inkomsten dan Twitter (en bijna 5 maal zoveel maandelijkse gebruikers heeft) is het interessant om de cijfers en de groei van de twee populairste sociale networken eens te vergelijken.

 

Facebook en Twitter vergeleken

De cijfers zijn van het deze week gepresenteerde kwartaal (Q3 2014). Tussen haakjes het groeipercentage ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar (Q3 2013).

                                                    Facebook                                Twitter

Gebruikers

Maandelijkse gebruikers               1.35 Miljard (+14%)                284 Miljoen (+23%)

Maandelijks op Mobile                  83%                                         80%

Tijd op Mobiel                               68% (32% desktop)                 86% (14% desktop)

 

Inkomsten

Totale inkomsten                         $  3.2 Miljard (+59%)               $ 361 Miljoen (+114%)

            Uit Advertenties               $ 2.96 Miljard (+64%)              $ 320 Miljoen (+109%)

            Waarvan Mobiel                66%                                         85%   

Overig inkomsten                         $ 246 Miljoen (+13%)              $ 41 Miljoen (+176%)

ARPU                                            $ 2,37 p/user                          $ 1,27 p/user

 

Winst / Verlies                              $ 806 Miljoen (+90%)               -/- $ 175 Miljoen

Winst / Verlies aandeel                 $ 0,30 per aandeel (+76%)      -/- $ 0,29 per aandeel

 

Overig

Werknemers                                  8,348                                      3,600

Grootste aantal volgers                               

Per minuut                                     382.000 likes                          350.000 tweets

 

Alhoewel Facebook drie jaar langer bestaat dan Twitter, is het grootste verschil tussen beide netwerken natuurlijk dat eerstgenoemde winst maakt. Het blijkt tot op heden dat de Facebookgebruikers makkelijker te ‘monetizen’ zijn met mobiele advertenties dan de Twitter gebruikers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie