Overslaan en naar de inhoud gaan

5 trends in influencer marketing om in 2017 rekening mee te houden

Voor iedereen die (ook) volgend jaar aan de slag gaat met influencer marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Video

related partner content for mobile comes here

Langzaam maar zeker wordt alles video, dus ook wat influencers doen. Voor vloggers geldt dit uiteraard al, maar ook andere influencers gaan steeds meer video&;s maken. Sociale platformen richten zich daar op in. Denk aan de steeds uitgebreidere video-opties bij Instagram. Het wordt interessant om te zien wat influencers gaan doen met live video.
 

Micro-influencers

Grote influencers met BN’er-status blijven interessant voor het realiseren van bereik, maar ga je voor geloofwaardigheid en betrokkenheid dan zijn micro-influencers relevant. Dit zijn influencers met een relatief klein bereik die graag voor je aan de slag gaan, nog geen concurrerend product hebben aangeprezen en geen enorme bedragen voor een post vragen.


Automatisering

Steeds meer facetten van influencer marketing worden geautomatiseerd, van het zoeken van influencers, het matchen van opdrachtgever en influencer tot en met het organiseren van de data die een campagne voortbrengt. Handig, maar ook gevaarlijk, want een kwalitatieve, duurzame samenwerking is niet te automatiseren.
 

Influencer relationship manager

Voor steeds meer bedrijven wordt influencer marketing zo belangrijk dat het tijd wordt om kennis in huis te halen. Zoals we eerder de social media manager zagen binnen komen, doet nu de influencer relationship manager zijn intrede. Deze gaat binnen het bedrijf relaties opzetten en beheren en is de spil bij influencer campagnes.
 

Relevantie

2017 ten slotte wordt het jaar waarin discussies over influencer markering steeds meer zullen gaan over op kwaliteit. Er zullen veel campagnes voorbij komen met onnatuurlijke matches, ongeloofwaardige influencers en tegenvallende resultaten. Wat ontbreekt er? Relevantie. Dit toverwoord zullen we nog veel gaan horen.

Rocco Stallvord is een autoriteit op het gebied van seeding en influencer marketing. In 2009 richtte hij op, het eerste bureau in Nederland dat zich specialiseerde in influencer marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in