Overslaan en naar de inhoud gaan

10 tips om de Google Panda 4.0 update te overleven

Google update regelmatig zijn zoekalgoritmes om de kwaliteit van zijn zoekresultaten te verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 20 mei kondigde Matt Cutts, Google’s head of search spam, op Twitter een nieuwe update aan: Panda versie 4.0. Heb je je hier nog niet in verdiept, lees dan verder.

related partner content for mobile comes here

Winnaars en verliezers
Volgens Google zullen vooral de websites van kleinere bedrijven profiteren van Panda 4.0, evenals de websites van bedrijven die hun websites na de vorige Panda updates hebben verbeterd. De lijst met verliezers lijkt dat te bevestigen; zo verloor in de VS eBay.com 33% vermeldingen in de zoekresultaten, Yellowpages.com 20%, Health.com 50%, Parenting.com 50%, Cheapflights.com 33%, en zo zijn er nog veel meer verliezers. Winnaars zijn er ook, zoals Emedicinehealt.com (+500%), Medterms.com (+500%), Shopstyle.com (+250%), en nog veel meer sites die ‘slechts’ enkele tientallen tot honderden procenten meer vermeldingen in Google’s zoekresultaten kregen.

Maak je website Panda-proof
Leuk voor die winnaars, maar hoe overleeft jouw website Panda 4.0? Of beter nog, hoe gaat die profiteren van dit beestje? Maak gebruik van de onderstaande 10 tips om ervoor te zorgen dat Panda jouw website lief vindt:

  • Creëer en deel relevante content van hoge kwaliteit op je website;
  • Speel in op de zoekopdracht van de (be)zoekers, op een unieke manier die je concurrenten niet gebruiken;
  • Presenteer je content op een manier waarop deze gemakkelijk geliked en gedeeld kan worden door bezoekers;
  • Pas pagina’s met content van lage kwaliteit aan of verwijder deze pagina’s, want zelfs één enkele pagina van lage kwaliteit kan de SEO van je website negatief beïnvloeden;
  • Maak gebruik van Google Authorship, rich snippets, relevante meta titles en descriptions, relevante alt tags etc. om de relevantie en kwaliteit van je webpagina’s te vergroten;
  • Vermijd spel- en grammaticafouten op je webpagina’s en in de bij tip 5 genoemde elementen;
  • Vermijd en verwijder links naar ‘spammy’ websites en websites van lage kwaliteit;
  • Vermijd ‘keyword stuffing’; het onnodig veelvuldig gebruiken van dezelfde keywords;
  • Maak gebruik van LSI (Latent Semantic Indexing) keywords, dit zijn de keywords die gerelateerd zijn aan de voor jouw website en webpagina’s relevante keywords;
  • Heb je een weblog of nieuwssectie in je website, zorg dan voor kwalitatief goede reacties op je blog/nieuwsberichten.

Heb je vragen over deze Google update of over het Panda-proof maken van je website? Laat dan een reactie achter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in