Overslaan en naar de inhoud gaan

10 redenen waarom KLM op social media tot grote hoogte stijgt

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KLM ging er vorig jaar vandoor met de Award voor Beste Merk en ook dit jaar maakt de luchtvaartmaatschappij kans op deze prijs. Tien redenen waarom KLM goed bezig is op social media. KLM is van alle markten thuis op social media. Naast inhakers en een timeline die teruggaat tot 1919, is KLM ook erg gevat en dat levert hilarische reacties op.

related partner content for mobile comes here

 

1. KLM verandert elke vijf minuten de omslagfoto om zo te laten zien hoe lang het duurt voordat een vraag wordt beantwoord.

 

2. De Facebooktimeline van KLM gaat terug tot 1919. 

 

Met natuurlijk veel foto&;s van onze royals.

 

3. KLM haakt in op feestdagen.

 

4. En staat op een creatieve manier stil bij andere belangrijke momenten.

 

5. Een samenwerking met Heineken leidde tot deze actie:

See what happened when we flew in 10 lucky people from all over the world to celebrate the King’s birthday! Posted by KLM on donderdag 30 april 2015

 

6. Maar KLM reageert ook op andere bedrijven. 

 

7. Soms gooit de luchtvaartmaatschappij zelf een lijntje uit. 

 

8. Ook is KLM niet bang om scherp uit de hoek te komen.

 

9. En soms heel bijdehand. Als een twitteraar vraagt op welke vlucht hij onderstaande modellen kan vinden, verwijst KLM naar .

 

10. KLM weet wat de fans willen, daarom ook dit hondenfilmpje:

We run our feet (and paws) off to return lost items. Meet our newest team member ;-) Posted by KLM on dinsdag 23 september 2014

 

 

Over De Beste Social Media

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op . Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in