10 redenen waarom KLM op social media tot grote hoogte stijgt
KLM ging er vorig jaar vandoor met de Award voor Beste Merk en ook dit jaar maakt de luchtvaartmaatschappij kans op deze prijs. Tien redenen waarom KLM goed bezig is op social media. KLM is van alle markten thuis op social media. Naast inhakers en een timeline die teruggaat tot 1919, is KLM ook erg gevat en dat levert hilarische reacties op.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag1. KLM verandert elke vijf minuten de omslagfoto om zo te laten zien hoe lang het duurt voordat een vraag wordt beantwoord.
1.png
10.png
2. De Facebooktimeline van KLM gaat terug tot 1919.
3.png
Met natuurlijk veel foto's van onze royals.
4.png
3. KLM haakt in op feestdagen.
6.png
4. En staat op een creatieve manier stil bij andere belangrijke momenten.
5.png
5. Een samenwerking met Heineken leidde tot deze actie:
6. Maar KLM reageert ook op andere bedrijven.
7.png
8.png
7. Soms gooit de luchtvaartmaatschappij zelf een lijntje uit.
2.png
8. Ook is KLM niet bang om scherp uit de hoek te komen.
9.png
KLM_robotreactie.png
9. En soms heel bijdehand. Als een twitteraar vraagt op welke vlucht hij onderstaande modellen kan vinden, verwijst KLM naar deze pagina.
Reactie_KLM_modellen.png
10. KLM weet wat de fans willen, daarom ook dit hondenfilmpje:
Over De Beste Social Media
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op de Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid