Overslaan en naar de inhoud gaan

'Teruggetrokken Pepsi-commercial is uitstekende reclame voor bureaus'

De reclamefilm met Kendall Jenner laat zien dat in-house productie verkeerd kan uitpakken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

4 april kondigde Pepsi aan, 5 april werd-ie alweer ingetrokken. Mede vanwege de

related partner content for mobile comes here

De bedoeling was dat het spotje, dat wereldwijd zou worden uitgerold, laat zien hoe millennials bewust in het leven staan. In een demonstratie tonen ze hun nobele inborst.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hippe fotomodellen

Maar kijkers . De huidige generatie is een stel hippe fotomodellen. Waartegen ze demonstreren blijft onduidelijk, maar ze zien er wel erg kek uit. Net als Kendall Jenner, die in een daad van opstandigheid de blonde pruik afrukt en haar donkere haarbos tevoorschijn tovert. Vervolgens zorgt ze ervoor dat de boel niet escaleert omdat ze een agent een blikje Pepsi geeft.

Dit beeld lijkt geïnspireerd op de , een Black Lives Matter-demonstrant die vorig jaar in Baton Rouge Amerikaanse ME’ers tegemoet liep. 

Wie verzint zoiets?

Wie verzint zo'n commercial? Nou, dat blijken de creatieven binnen Pepsi zelf te zijn. De spot is ontwikkeld door Pepsi’s contentafdeling Creators League Studio.

Er kwam geen bureau van buiten aan te pas.

Andy Nairn, oprichter van bureau Lucky Generals, twitterde met enige leedvermaak:

Jason Snyder, chief technology officer van Momentum Worldwide, bureau voor brand experience, zegt op : 'Tegelijkertijd het verhaal zijn en het verhaal vertellen, is meestal geen goede combinatie. Een goed bureau komt met een objectieve kijk na een grondige analyse en weet hoe, waar en wanneer het merkverhaal moet worden verteld.’

Bureau is geen garantie voor succes

Maar, zo geeft hij ook toe, het inhuren van een bureau is geen garantie voor succes. 

Het is een relatieve nieuwe trend om commercials en campagnes in-house te maken, volgens Quint mede omdat dit sneller gaat. Maar er zijn dus nog wel wat groeipijnen.

Hij voorziet dat de Pepsi-commercial een casestudie wordt in de huidige zoektocht naar een balans tussen het inzetten van bureaus en in-house productie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in